Klachtenregeling

Wij voelen ons verantwoordelijk voor het geven van goed onderwijs en voor een prettig pedagogisch schoolklimaat. Mochten zaken ondanks onze inspanningen toch anders verlopen dan verwacht, dan is er altijd de mogelijkheid om dit met ons te bespreken. Ons uitgangspunt is dat een probleem in eerste instantie wordt besproken met de direct betrokkene(n).

Als dit niet tot een oplossing leidt, kan contact worden opgenomen met de docent, mentor of afdelingsleider. Blijft een oplossing ook dan uit, dan kan de rector worden benaderd. De rector hoort de direct betrokkenen en probeert samen met alle partijen tot een oplossing te komen.

Wanneer een probleem niet op schoolniveau kan worden opgelost, bestaat de mogelijkheid om een klacht in te dienen bij het College van Bestuur van Stichting Het Rijnlands Lyceum of bij de Landelijke Klachtencommissie Onderwijs. De volledige klachtenprocedure is te vinden op de website van Stichting Het Rijnlands Lyceum.

Contactpersoon Klachten: Miriam Jacobs, tel. +31 (0)70 5110400